Pages

Friday, February 19, 2016

Bapaku P.Ramlee Bab 2 Kehidupan Di Boon Teck Road



Kehidupan Di Boon Teck Road


Semasa kecil saya bersama ibu dan ayah tinggal di Boon Teck Road. Ia adalah satu kawasan perumahan bintang-bintang filem yang disediakan oleh majikan. Ketika itu saya masih kecil dan tidak tahu apa yang berlaku di sekeliling saya dan tidak ambil pusing langsung mengenai siapa yang tinggal di situ. Kemudian saya difahamkan antara bintang-bintang filem ternama yang tinggal di situ ialah S.Roomai Noor, Siput Sarawak dan Kasmah Booty.

Saya dapat menceritakan kisah-kisah yang berlaku kisah-kisah yang berlaku semasa kecil di Boon Teck Road, hanya dengan mendengar cerita-cerita daripada teman-teman bapa saya setelah saya dewasa. Jadi kesahihan ceritanya adalah bersandarkan kepada penceritaan mereka, kerana ada diantara mereka yang pernah menjaga dan memelihara saya semasa kecil.


SUMBER: Allahyarham Nasir P.Ramlee 

No comments:

Post a Comment

 

Lemonping.com

Babab.net

ruangan iklan untuk disewa

Kalo berminat untuk menyewa ruangan iklan boleh hubungi saya di talian 011 21963078